Zapisując projekt naszej firmy czy przedsięwzięcia powinniśmy odpowiedzieć na parę zasadniczych pytań. Czy wiem po co pragnie zrealizować ten oczywiście pomysł, czy mam odpowiednie kwalifikacje do tego, czy mam na tyle niemało argumentów by namówić komisję ażeby to właśnie mi przekazała dotację. Gdy na te zapytania odpowiemy twierdząco czas na napisane projektu. W trakcie formułowania go trzeba pamiętać o uzasadnieniu projektu tym samym jest to zdefiniowanie kłopotu jaki chcemy owym przedsięwzięciem zmniejszyć bądź też na wskroś zlikwidować (np.: zakładamy jednostkę gospodarczą, w której zaangażujemy kilka osób oraz to naturalnie dzięki temu zmniejszamy bezrobocie w naszym regionie). W opisie projektu musimy wskazać gdzie chcemy wydać finanse z dotacji (lokalizacja), na co je przeznaczymy (wyposażenie, remont itp). Zapraszamy - szkolenia dofinansowane Lublin. By dostać dotacje w opisie powinny się znaleźć analizy marketingowe. Możesz je zrobić sam lub ewentualnie zlecić firmie (co wiąże się z kosztami). Analiza, którą przeprowadzisz ma wykazać, że Twój projekt jest innowacyjny, kompleksowy oraz może dojść do skutku nawet z baraku dofinansowania. Oprócz zalet projektu napisz także o jego prawdopodobnych minusach, choć nie rozpisuj się o tym za wiele.
Trzeba otwarcie przyznać, iż identyfikacja wizualna jest naprawdę ważna, bo w zasadzie konsumenci zwracają dużą uwagę, jeśli pod uwagę wziąć opakowanie, zamieszczone na nim logo, itp. W końcu aktualnie bardzo powszechnym zjawiskiem jest optymalizacja wydatków. Czyli np. woda gazowana jest lana do mniejszych butelek - co powoduje, że konsumenci płacą takie same pieniądze za trochę mniejszą ilość napoju. Do tego np. butelki są wytwarzane z gorszych materiałów. A jednakże na opakowaniach towarów producenci nigdy nie oszczędzają. To naprawdę powinno dać do myślenia.
Jednakowoż gdy będziemy mieli raczej pewność, że z pizzerią jest wszystko dobrze, powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę, że niesamowicie istotne jest to, aby po prostu zareklamować pizzerię na mieście. Dobre są kubki reklamowe, naturalnie z logo, nazwą lokalu. Warto porozdawać takie kubki, lecz również parasole reklamowe dla tych najbardziej wiernych klientów. Bardzo dobre są także torebki reklamowe - gdy bierzemy jedzenie na wynos, nieco denerwujące jest to, że po prostu musimy iść do siebie ze sporym kartonem. A w końcu dzięki większej torebce, będziemy mieli okazję schować do niej posiłek i bez żadnego problemu iść z nią do domu. Sposobów dzięki którym nasza pizzeria będzie popularniejsza jest tak naprawdę sporo więcej.
Skuteczna promocja swojej firmy to absolutna podstawa - przecież fakty są takie, że takie pieniądze, które zainwestujemy w reklamę, zapewne szybko nam się zwrócą. Trzeba mieć na uwadze, że chociaż faktycznie promocja jest świetnym pomysłem, to jednakże wcale nie jest powiedziane, iż w dosłownie każdym przypadku inwestycja w przykładowo parasole reklamowe może się nam zwrócić. Przykład - jeżeli mamy lokal serwujący kebab, a różnego rodzaju parasole z choćby logo i nazwą lokalu rozdamy dla wegetarian, to stracimy sporo pieniędzy.